چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش2)


توسط : امیرحسین زمانی
1399/06/10
628 بازدید
Like
2

چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش2)
چگونه مهارت خواندن دیداری خود را افزایش دهیم
الفبای موسیقی
الفبای موسیقی را بیاموزید. موسیقی کمتر از زبانی که شما صحبت می کنید نیست. اگر می خواهید به موسیقی مسلط شوید ، از الفبای موسیقی شروع کنید تا زمانی که آن را یاد بگیرید تمرین کنید.
فلش کارت های ساده برای تمرین خود در هر یک از نت ها خوب هستند. شاید بتوانید آنها را بصورت آنلاین خریداری کنید یا اینکه خودتان با استفاده از مقداری کاغذ و موژیک به راحتی آنها را بسازید.
اطمینان حاصل کنید که همه علائم اساسی را در مورد موسیقی یاد گرفته اید. فلش کارت ها همچنین می توانند به شما کمک کنند این موارد را حفظ کنید.
کلید های موسیقی
کلید های مشترک را به خاطر بسپارید. کلید های اصلی اساساً میانبرهایی هستند که به شما می گویند چه نت هایی را باید بنوازید. اگر یک کلید را تشخیص دهید ، به طور خودکار خواهید فهمید که چه دیز و بمل هایی پیش روی شما قرار می گیرند.
همانطور که الفبای موسیقی را یاد گرفتید ، می توانید با استفاده از فلش کارت روی کلید های موسیقی مسلط شوید.
نت نویسی
سعی کنید آهنگ را هنگام گوش دادن به آن نت نویسی کنید. نت نویسی آهنگ توسط گوش نه تنها به شما کمک می کند تا به نت های موسیقی مسلط تر شوید بلکه به شما در آموزش گوش خود نیز کمک می کند. با یک آهنگ نسبتاً آهسته شروع کنید ، سپس به آهنگ های سریع تر بروید
در ابتدا آهنگ  هایی را انتخاب کنید که پیانو تنها ساز نواخته شده باشد. چند بار پخش کنید ، سپس آهنگ را نگه دارید و سعی کنید آنچه را که شنیده اید روی یک قطعه کاغذ سفید خالی بنویسید.
هنگامی که یک آهنگ کامل را نت نویسی کردید ، با نت خود پشت پیانو بنشینید و آنچه را که نوشتید بنوازید. قسمت هایی را که اشتباه گرفتید برجسته کنید ، سپس برگردید و دوباره گوش دهید تا درست شود.
نت های راهنما
نت های راهنما را شناسایی کنید تا به شما در درک سریع سایر نت  ها کمک کند. نت های راهنما ، مانند (دو وسط)، نت هایی هستند که می توانید بلافاصله از هر قطعه موسیقی انتخاب کنید. اگر هنگام مشاهده نت موسیقی ، نت های راهنمای خود را مشاهده می کنید ، آنها می توانند به شما کمک کنند سایر نت ها را بر اساس ارتباط آن نت ها با نت های راهنما شناسایی کنید.
اگر یک قطعه موسیقی پیچیده داشته باشید که دارای چندین اکتاو باشد ، داشتن چند نت راهنما بسیار مفید خواهد بود.
همچنین به دنبال نت های راهنما به شما امکان می دهد قبل از پخش آهنگ ، حتی اگر مهارت دیداری خاصی ندارید ، حس و حال آن را بدست آورید. شما قبلاً آن نشان ها را گذاشته اید و بدانید که سایر نت ها در اطراف این نشانگرها بالا می روند یا می افتند.
ریتم در موسیقی
با ریتم های مختلف آشنا شوید. ریتم در ابتدا و هر زمان که تغییر کند دوباره نوشته می شود. در آهنگ های کلاسیک ساده ، ریتم به طور معمول تغییر نمی کند. با این حال ، شما بیشتر با موسیقی جاز و پاپ روبرو می شوید.
ریتم اهای مختلف را بخاطر بسپارید ، بنابراین اگر نتی  را در ریتم 4/4 یا 2/4 مشاهده کردید ، به طور خودکار از جریان نت ها مطلع خواهید شد. تمرین کنید که ریتم را روی میز یا کنار پیانو خود بیرون بزنید.
نکته:آهنگ هایی را در ریتم های مختلف می شناسید تمرین کنید. این تمرینات می تواند به شما کمک کند تا در مورد تنظیمات موسیقی و آهنگسازی چیزی یاد بگیرید.
انتخاب قطعات
قطعاتی را انتخاب کنید که با آنها آشنا نیستید و مهارت های خود را آزمایش کنید. اگر دوازده بار آهنگی را نواخته اید ، ممکن است فکر کنید که در حقیقت ، حداقل تا حدی به آشنایی و حافظه عضلانی تکیه می کنید به دنبال آهنگی باشید که قبلاً نشنیده اید و نت موسیقی را بخوانید.
قبل از اینکه برای نواختن بنشینید به نت نگاه کنید. همانطور که می خوانید ، آرام آن را حس کنید ، یا تصور کنید که در سر شما پخش می شود. سپس آن را روی پیانو بنوازید و ببینید میزان نواختن شما تا چه اندازه به صدای واقعی نزدیک است.
به خاطر داشته باشید ممکن است مدتی طول بکشد تا به جایی برسید که بتوانید همانطور که کتاب می خوانید یک قطعه نت را بخوانید. وقت خود را بگذارید و هر روز کمی تمرین کنید.










نظر خود را ارسال کنید