انتخاب ساز مورد علاقه کودک (بخش اول )


توسط : امیرحسین زمانی
1399/07/02
707 بازدید
Like
1

انتخاب ساز مورد علاقه کودک (بخش اول )
چه سازی رو برای کودک انتخاب کنیم
سن کودک
سن کودک خود را در نظر بگیرید. برای کودکان بالای شش سال می توانید انواع مختلفی از ساز های موسیقی را انتخاب کنید. اما کودکان کم سن و سال در استفاده از انواع سازها محدود هستند. اگر در حال انتخاب ساز برای کودک زیر شش سال هستید ، ویولن یا پیانو منطقی است. کودکان کم سن و سال می توانند چنین ساز هایی را به راحتی کنترل کنند.
پیانو می تواند یک انتخاب عالی برای کودک خردسال باشد زیرا مهارت های بنیادی را فراهم می کند. کودک می تواند با نواختن پیانو موسیقی را بهتر درک کند ، زیرا یک نمایش بصری از موسیقی وجود دارد که می تواند به پرورش درک تئوری موسیقی کمک کند.
ویولن نیز گزینه خوبی است ، خصوصاً به این دلیل که می توانند در اندازه های کوچک برای کودکان بسیار کوچک ساخته شوند. همچنین ویولن به کودک خردسال کمک می کند تا یاد بگیرد چگونه ساز را کوک کند ، که برای رشد مهارت موسیقی مهم است.
یادگیری یک ساز با بزرگتر شدن فرزندتان سخت تر خواهد شد.
فرم بدن
نوع بدن فرزند خود را ارزیابی کنید. بعضی از کودکان بدنی دارند که آنها را مستعد سازهای خاصی می کند. هنگام انتخاب ساز برای فرزند خود ، نوع بدن را در خاطر داشته باشید.
قد هنگام انتخاب ساز ، عامل بزرگی است. کودکی که جثه کوچکتری دارد ، برای ساز بزرگ مناسب نیست
اگر سازی را انتخاب می کنید که کودک با دهان خود می نوازد ، به اندازه لب فکر کنید. لب های کوچکتر با سازهایی مانند شیپور بهتر عمل می کنند ، در حالی که کودکی با لب های بزرگتر با این سازها مبارزه می کند.
همچنین به انگشتان کودک خود فکر کنید. انگشتان بلند و باریک با پیانو بهتر از انگشتان کوتاه و لاغر عمل می کنند.
لب و دهان کودک
سازی را انتخاب کنید که برای کودک دارای ارتودنسی مناسب باشد. اگر کودک شما ارنودنسی داشته باشد یا به زودی آن را دریافت کند ، این می تواند تأثیر زیادی بر روی سازهایی داشته باشد که نمی توانند از آنها استفاده کنند.
ارتدنسی توانایی نواختن کودک در ساکسیفون را مهار می کند. فلوت یک دوره تنظیم اولیه برای کودکان دارای ارتدنسی دارد ، اما اگر کودک شما دارای ارتدنسی باشد ، می تواند با موفقیت بنوازد.
ارتدنسی ها با سازهایی مانند شیپور و سازهای مانند توبا سازگار نیستند.
تمرین کودک
در مورد اینکه کودک شما می تواند به طور منظم تمرین کند یا نه ، فکر کنید. کودک برای پیشرفت باید روزانه 20 تا 30 دقیقه ساز خود را تمرین کند. بنابراین ، شما باید سازی را انتخاب کنید که کودک شما بتواند به طور منظم در خانه یا مدرسه تمرین کند.
اگر فضای زیادی ندارید ، سازهای بزرگ مانند پیانو یا درام ممکن است در خانه شما قرار نگیرند. شما همچنین باید صدا را در ذهن داشته باشید. اگر در محله ای ساکت زندگی می کنید ، ممکن است مردم از درام زدن فرزندتان شکایت کنند.
شما لازم نیست که یک ساز بزرگ یا پر سر و صدا را به صرف اینکه در خانه شما نمی گنجد ، رد کنید. ببینید آیا مدرسه کودک شما جایی دارد که فرزند شما می تواند در آن به تمرین بپردازد ، خصوصاً اگر کودک شما روی نوع خاصی از سازها دل بسته است.
تمرکز کودک
در نظر بگیرید که کودک شما چقدر هماهنگ است. بعضی از سازها اگر کودک کاملاً هماهنگ باشد بهتر کار می کنند. سازهای چوبی و کوبه ای توسط یک کودک کاملاً هماهنگ بهترین صدا را ایجاد میکند. اگر کودک شما خیلی هماهنگ نیست ، از این سازها دور باشید مگر اینکه کودک شما علاقه زیادی به یادگیری آنها کند. اگر كودكی واقعاً بخواهد درام بنوازد ، ممكن است بتواند هماهنگی لازم را با زمان ایجاد كند.










نظر خود را ارسال کنید