چطور ویولن را تمرین کنید


توسط : مریم زمانی
1401/02/25
340 بازدید
Like

چطور ویولن را تمرین کنید
چطور ویولن را تمرین کنید
بالاخره اولین کلاس‌های ویولنتان را گذراندید و آماده‌اید که به تنهایی تمرین کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ ایرادی ندارد. اگر اصول اولیه را بلد باشید، می‌توانید معلم خود باشید - مادامی که حواس جمع و آماده‌ی تمرکز و پیشرفت باشید. خود را از موسیقی‌تان خود جدا کنید، منتقدانه گوش کنید و بیایید شروع کنیم.
زمان تمرین اولیه‌تان را پیدا کنید.
زمان تمرین اولیه‌تان را پیدا کنید.
چه ویولن باشد، چه بسکتبال، یا دارید یاد می‌گیرد چگونه فرانسوی صحبت کنید، همه در طول روز زمانی دارند که در بهترین حالشان هستند. چه زمانی احساس می‌کنید که در بیدارترین، پرانرژی‌ترین و مسلط‌ترین حالتتان هستید؟
آن موقع است که باید ویولنتان را تمرین کنید.این زمان برای هرکسی متفاوت است. ممکن است درست بلافاصله بعد از بیدار شدن، در وسط روز یا حتی نیمه شب باشد.
ممکن است 2 ساعت یا 25 دقیقه طول بکشد. راحت‌ترین زمان تمرین برای شما چه زمانی ست؟ برنامه‌ی خود را برای آن زمان خالی کنید.
 
یک مکان خوب و آرام انتخاب کنید.
یک مکان خوب و آرام انتخاب کنید.
شما به فضای تمرینی نیاز دارید که دور از حواس‌پرتی باشد. هیچ تلویزیون، تلفن، یا دوستان یا اعضای خانواده حواستان را پرت نکند. و اگر آکوستیک فضا خوب باشد، این خود نیز یک مزیت محسوب می‌شود.

باید مکانی باشد که خودتان هم احساس راحتی کنید که در آن تمرین کنید. در حالت ایده‌آل، فضایی باز و بدون بهم ریختگی و فضایی باشد که در آن احساس می‌کنید واقعاً می‌توانید کارها را در آن انجام دهید. علاوه بر این، نباید جایی باشد که موجب اذیت دیگران شود.
هر چیزی که نیاز دارید را با خود بیاورید.
هر چیزی که نیاز دارید را با خود بیاورید.
برای شروع، شما به کتاب نوت، مداد و کاغذ و پایه کتاب نوت نیاز دارید. آیا به ویولن‌تان اشاره کردیم؟ آن هم همینطور. چه چیز دیگری برای ادامه‌ی کار نیاز است؟ بعضی افراد به یک صندلی خاص یا یک دستگاه ضبط هم نیاز دارند. به احتمال زیاد چند ساعتی آنجا خواهید بود، بنابراین بهتر است آماده باشید.
خودت را هم راحت کن.
خودت را هم راحت کن.
علاوه بر برداشتن چیزهایی که واقعاً نیاز دارید، به فکر چیزهایی باشید که کار را آسان‌تر می‌کنند. یک بطری آب، یک شلوار راحتی، یک میان وعده، هر چه باشد. اگر احساس خوبی داشته باشید، زمان تمرین‌تان مفیدتر می‌شود و تمرکز را آسان‌تر می‌کند.
آماده بودن و مشتاق برای ادامه بودن، بخشی از نبرد برای تمرین سازنده است. اگر روحیه ندارید، زمان تمرین‌تان کسل‌کننده و البته هدر دادن زمان می‌شود. اما اگر از نظر فیزیکی احساس خوبی دارید، تمرین بسیار آسان‌تر خواهد بود.
 
در حال حاضر نگران زمان تمرین نباشید.
 می‌دانید که بسیاری از افراد بر این باورند که شما واقعاً استاد چیزی نمی‌شوید تا زمانی که آن را برای حدود 10000 ساعت انجام دهید؟ خب این حرف هم درست است و هم نیست. منظور 10000 ساعت تمرین آگاهانه است - به این معنی که اگر 20000 ساعت تمرین کنید و تمرکز نداشته باشید، باز هم خوب نخواهید بود. بنابراین واقعاً نگران مدت زمان تمرین خود نباشید. تا زمانی که متمرکز باشید، پیشرفت می‌کنید.
ما بعداً در مورد این موضوع کمی عمیق‌تر صحبت خواهیم کرد، اما در حال حاضر فقط مراقب باشید که هر دقیقه مراقب و متمرکز باشید، نه اینکه فقط ساعت تمرین را زیاد کنید. به هر حال، تمرین باعث کمال نمی‌شود، تمرین عادت می‌سازد. و همه‌ی عادت‌ها خوب نیستند.










نظر خود را ارسال کنید