رویای خرید پیانو


توسط : صفورا کریمی نژاد
1399/02/25
1089 بازدید
Like
2

رویای خرید پیانو
رویای خرید پیانو
تا قبل از ورود پیانوهای دیجیتال به بازار، داشتن پیانو برای اکثر افراد یک رویا محسوب می شد.
انواع پیانو
انواع پیانو
تا قبل از ورود پیانوهای دیجیتال به بازار، داشتن پیانو برای اکثر افراد یک رویا محسوب می شد.

- پیانوآکوستیک ذاتا میتواند جزییاتی را تولید کند که پیانو دیجیتال قادر به ساخت آن نیست و همچنین طول عمر بالاتری دارد.
- پیانو دیجیتال با وزن و هزینه کمتر نسبت به پیانوهای آکوستیک امروزه جای خود را در خانه ها باز کرده و نیازی هم به تنظیم ونگهداری سالانه ندارد و در بعضی مدلها آنچنان صدای طبیعی پیانو شنیده میشود که برای بیشتر افراد قابل تشخیص از صدای پیانو آکوستیک نیست.
تکنولوژی
تکنولوژی
- هرچه تکنولوژی سمپلینگ پیانو دیجیتال قویتر باشد شباهت صدای آن به پیانو آکوستیک بیشتر است. سمپلینگ شامل ضبط صدای یک پیانو واقعی در حال نواختن است. یک نت را با داینامیکهای مختلف اجرا کرده و ضبط می کنند. قیمت پیانودیجیتال متاثر از میزان هزینه های انجام شده برای نمونه برداری صدای اصلی است.

درعصر سمپلینگ، حتی پیانوهای با قیمت نسبتاً پایین نیز می توانند صدای محصورکننده ای داشته باشند و عملکرد خوبی را ارائه کنند، که اغلب بهتر از پیانوهای آکوستیک با قیمتی  مشابه هستند.
کلاویه
کلاویه
- یکی از شاخصهای کیفیت پیانو دیجیتال حساسیت به ضربه کلاویه است.

به میزان حساسیت کلیدها حساسیت به ضربه می گویند. در یک پیانوی واقعی، وقتی به کلیدها محکم تر ضربه می زنید صدا بلندتر و شفاف تر می شود و یا وقتی آرام می نوازید صدا نرم تر و ملایم تر می شود. اگر شما بر روی سازی که فاقد کلاویه های حساس به ضربه است تمرین کنید در نهایت تکنیک ضعیفی خواهید داشت .

ویژگی سنگینی کلاویه باعث میشود حسی شبیه به حس نواختن بر روی پیانو آکوستیک در نوازنده ایجاد شود اما این مطلب مجزا از ویژگی حساسیت به ضربه کلاویه است.

پیانوهای دیجیتال بسته به برند و مدل، ممکن است ۱ تا ۶ سطح داینامیک (حساسیت به ضربه ) داشته باشد. هرقدر سطوح داینامیکی بیشتری داشته باشند صدای ساز و احساس نواختن طبیعی تر خواهد. یک پیانوی آکوستیک بی نهایت سطح داینامیک دارد. در واقع چکش با هر شدتی که به سیم ضربه بزند به همان نسبت صدای قوی تری ایجاد می کند.

به هنگام خرید پیانوی دیجیتال دقت کنید که پیانوی مورد نظر شما دارای حداقل ۴ سطح داینامیک باشد. چرا که بیان احساس در پیانو به طور مستقیم با شدت صدا در ارتباط است .
انتخاب صدا
انتخاب صدا
- برای نوازنده های حرفه ای با توجه به سلایق متفاوت در پسندیدن صدای پیانو، تنها راه انتخاب تستِ ساز موردنظر است اما برای نوازنده آماتور یا افرادی که در قدم اول هستند امکان تست و تشخیص وجود ندارد و میتوانند با توجه به پلی فونی و توان خروجی و تعداد اسپیکرهای پیانو دیجیتال، سازخود را انتخاب کنند.

توضیح ساده برای پلی فونی، زمانی است که نوازنده با نگه داشتن پدال به اجرای نتهای پیاپی میپردازد، هر چه تعداد نتهای شنیده شده در واحد زمان بیشتر باشد پلی فونی بالاتر است. پس پلی فونی بالا نشان دهنده قدرت و کیفیت خوب ساز است.
 
- در پیانوهای آکوستیک کیفیت صدای ساز به مرور و با نواختن آن بهتر می شود. همچنین کوک بودن پیانو در کیفیت صدای آن بسیار موثر است. در پیانوهای دیجیتال به دلیل استفاده از سیستم الکترونیکی به جای مکانیکی کیفیت و کوک ساز ثابت است و هیچ تغییری نمی کند ولی از نظر زیبایی و زنده بودن صدا همچنان پیانوهای آکوستیک برتری چشمگیری دارند.
 
خرید مقرون به صرفه
خرید مقرون به صرفه
- خرید پیانو علاوه بر نکات فنی و تخصصی نیاز به هماهنگی با سبک زندگی روزمره مردم نیز دارد.

پیانو دیجیتال با توجه به وزن سبکترو مهمتر از آن استفاده از هدفون که امکان تمرین در هر ساعت از شبانه روز را برای نوازنده فراهم میکند، گزینه مناسبی برای زندگی آپارتمان نشینی است.
هزینه خرید پیانو دیجیتال با توجه به افزایش قیمتها هنوز هم قابل مقایسه با پیانو آکوستیک نیست پس بجای اینکه در آرزوی یک پیانو گران قیمت بمانیم میتوانیم برای شروع از نوع دیجیتال آن استفاده کرده و به دنیای عجیب و روح نواز پیانو وارد شویم.










نظر خود را ارسال کنید