چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش1)


توسط : امیرحسین زمانی
1399/06/06
710 بازدید
Like
2

چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش1)
چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش1)
چگونه مهارت نواختن پیانو خود را افزایش دهیم(بخش1)
برنامه تمرین
برنامه تمرین
یک برنامه تمرین مداوم ایجاد کنید. میزان زمانی که شما تمرین می کنید و تعداد جلسات تمرینی که در یک هفته می گذرانید ، تا حدودی به سن ، میزان توجه شما و جدی بودن با یادگیری نواختن ساز بستگی دارد. با این حال ، نکته مهم این است که با زمان تمرین خود سازگار باشید تا عادت به نوازندگی پیانو را ایجاد کنید..
به عنوان مثال ، اگر برای آموزش از کلاس استفاده می کنید ، باید سعی کنید  6 ساعت در هفته تمرین کنید ، پس از آن در  هر هفته یک جلسه تمرین 30 دقیقه ای را قبل از درس خود تعیین کنید.
از طرف دیگر ، اگر فقط برای تفریح ​​ پیانو یاد می گیرید ، میتوانید 3 روز در هفته روزی 30 دقیقه تمرین کنید.
کودکان کوچکتر معمولاً با زمان تمرین کوتاه تر یاد می گیرند. اگر با مشکل کمبود تمرکز و توجه در کودک  روبرو هستید ،  بهتر است مدت زمان هر تمرین را کوتاه تر کنید. نهایتا اگر کودک به تمرین بیشتر نیاز داشت ، تعداد تمرینات را بیشتر و مدت زمان را کمتر کنید به عنوان مثال ، شما ممکن است یک جلسه 15 دقیقه ای در صبح ، یک جلسه 15 دقیقه ای بعد از ظهر یا اوایل عصر و سپس یک جلسه 15 دقیقه ای دیگر در شب داشته باشید.
نکته:زمان مناسبی را در روز انتخاب کنید. اگر سحرخیز هستید و بیشتر کارها را صبح انجام می دهید تمرین را به صبح موکول کنید . 
آغاز تمرین
آغاز تمرین
هر جلسه تمرین را با یک اتود شروع کنیداتود روشی مناسب برای گرم کردن دست شما برای نواختن پیانو است.
بسیاری از اتود ها در واقع سرگرم کننده هستند ، و به گونه ای طراحی شده اند که به گرم شدن انگشتان شما کمک می کند و شما را برای تمرین قطعات پیچیده تر آماده می کند..
اگر مدتی تمرین کنید ، ممکن است از یک آهنگ ساده تر که قبلاً برای گرم کردن آن استفاده کرده اید نیز استفاده کنید. تمرین خود را با نواختن قطعه های آشنا که قبلاً در آن خوب هستید ، شروع کنید تا اعتماد به نفس خوبی به شما می دهد و وارد تمرین خود شوید.
بخش بندی قطعات
بخش بندی قطعات
قطعات را به قسمت های کوتاه تقسیم کنید. اگر روی آهنگ ساده تری کار می کنید ، ممکن است در یک جلسه روی ان تسلط پیدا کنید. با این حال ، هنگامی که با قطعات طولانی تر و پیچیده تری مواجه می شوید ، ممکن است فکر کنید که اگر سعی کنید همه آن را یکباره بیاموزید ، برای خودتان بهتر باشد.اما با قسمت های قابل کنترل از قطعه شروع کنید ، سپس آن قطعات را کنار هم قرار دهید. پیشرفت چشم گیرباعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود و به شما در یادگیری کارآمد تر کمک می کند.
به عنوان مثال ، اگر یک قطعه 8 صفحه است ، شما ممکن است برای یادگیری یک صفحه برای هر جلسه تمرین ، هدف تعیین کنید. وقتی صفحه آخر را یاد گرفتید ، باید از ابتدا تا انتها بتوانید کل آهنگ را اجرا کنید.
اگر به یک قطعه مخصوصاً دردسرساز که با آن دست و پنجه نرم می کنید مواجه شوید ، شاید لازم باشد که این قطعه را حتی بیشتر تمرین  کنید.
استفاده از مترونوم
استفاده از مترونوم
برای کنترل سرعت خود از مترونوم استفاده کنید. وقتی با آهنگ جدیدی روبرو می شوید ، آن را خیلی آهسته تر از سرعت طبیعی آن اجرا کنید. این کار باعث می شود تا اولین باربه خوبی بنوازید . هنگامی که چندین بار آن را آهسته نواختید  و بدون خطا ، به تدریج سرعت آن را افزایش دهید تا وقتی آهنگ را با سرعت طبیعی خود بنوازید.
این روش عملی به شما کمک می کند تا از خطاهای تکراری جلوگیری کند ، زیرا سعی می کنید بارها و بارها با سرعت بیشتری آهنگ را اجرا کنید.در حین اجرا ، همیشه به نظر می رسد نت خاصی را از دست داده اید ، ممکن است به این دلیل باشد که خیلی سریع آنرا تمرین کرده اید. آن را آرام کنید و روی آن قسمت دشوار تمرکز کنید تا زمانی که حافظه ماهیچه ای را که باعث شلیک آن انگشت برای نت اشتباه شده است ، اصلاح کنید.
مکان تمرین
مکان تمرین
حواس پرتی را در طول زمان تمرین از بین ببرید. مکان نسبتاً ساکتی را انتخاب کنید. اگر به استراحت احتیاج دارید ، 5 دقیقه برای ایستادن و کشش یا پیاده روی در داخل اتاق وقت بگذارید ، سپس به تمرین خود ادامه دهید.
اگر امکان پذیر است در یک اتاق تنها تمرین کنید.
نواختن آهنگ های متنوع
نواختن آهنگ های متنوع
آهنگهایی را که از تمرین ان لذت می برید انتخاب کنید. تمرکز روی آهنگهایی که دوست دارید به شما کمک می کند تا در تمرین انگیزه داشته باشید. اگر معلم پیانو دارید ، بدون شک قطعات خاص را برای یادگیری شما اختصاص می دهند. با این حال ، این بدان معنی نیست که شما نمی توانید یک قطعه را که می خواهید به زمان تمرین خود ، اضافه کنید.
تقریباً هر آهنگ محبوب که می توانید به آن فکر کنید دارای سازگاری پیانو است ، حتی اگر در آهنگ اصلی پیانو وجود نداشته باشد. بسیاری از این آهنگ ها دارای نسخه های مختلف هستند ، بنابراین می توانید آهنگ را در سطح اولیه ، متوسط ​​یا پیشرفته بیاموزید. به عنوان مثال ، اگر موسیقی از انیمیشن "فروزن "را دوست دارید ، می توانید نت موسیقی ان را بخرید و یاد بگیرید که آن را بنوازید.
اگر در حال نوشتن آهنگی هستید که عاشق آن هستید ، ممکن است وسوسه شوید که زمان تمرین خود را طولانی کنید تا بتوانید آنرا تمرین کنید. با این حال ، اگر از انجام این کار خودداری کنید بهتر است. اگر نظم و انضباط را حفظ کرده و در زمان مقرر خود متوقف شوید ، این هیجان را حفظ می کنید تا در جلسه تمرین بعدی به قطعه برگردید.
آهنگ هایی از ژانرها و سبک های مختلف را امتحان کنید تا به سبک مورد علاقه موسیقی پیانو خود بیابید. به عنوان مثال ، اگر شما در حال مطالعه پیانو کلاسیک هستید ، ممکن است بخواهید چند قطعه جاز یا پاپ را امتحان کنید.










نظر خود را ارسال کنید